De eerste 2 maanden - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Kirsten Heijboer - WaarBenJij.nu De eerste 2 maanden - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Kirsten Heijboer - WaarBenJij.nu

De eerste 2 maanden

Door: Kirsten Heijboer

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

01 Februari 2015 | Argentinië, Córdoba

Córdoba, Argentinië 11.382,16 km weg van Sint-Annaland. Op het moment dat ik de keuze maakte om hier heen te gaan, had ik niet door dat het echt een hele lang reis zou zijn. Dat was het dus wel ik vertrok rond 18:00 zaterdag 31 januari vanuit Amsterdam met een overstap in Rome en Buenos Aires zou ik uiteindelijk in Córdoba belanden. Om 22:00 Argentijnse tijd was ik op 1 februari in Córdoba. (Nederlandse tijd 2:00, 2 feb.) Reken maar uit hoeveel tijd het me dus heeft gekost om er te komen, maar dat was het allemaal waard. Ik kan niet geloven dat het April is, dat ik hier al 2 maanden ben. Ik ben al gewoon bijna jarig. Jeetje, de tijd vliegt. En wat heb ik hier al die tijd gedaan? In het begin vooral spaans les gehad en van het heerlijke weer genoten tijdens de weekenden. In mijn eerste week ben ik doordeweeks met andere naar een straat gegaan daar waren allemaal soort van hippies met trommels daar gingen ze dus opspelen en door alle straten lopen. Auto's moesten dit keer eens voor ons aan de kant. Eerlijk was het niet echt lopen... Iedereen was aan het dansen met een fles Vino gemixt met Pritty in zijn/ haar hand. In die week ben ik ook naar een voetbalwedstrijd geweest in het stadion in een wat armere wijk. Wat ook een hele ervaring was. Ik dacht dat ze al veel gilden en zongen tijdens Feyenoord-Ajax, maar dit overtrof het toch wel 10 x. Het eerste weekend ben ik naar de rivier gegaan met wat andere mensen. Ik dacht al dat dit stukje natuur mooi was tot ik een paar weken later naar een gebied ging. Dat was net een speeltuin voor ons... Stenen, rotsen, mini watervallen en wij maar springen, klauteren, glijden totdat we bij een meer kwamen waar we in konden zwemmen. Voor de rest ben ik nog gaan paardrijden in de bergen tijdens dit hielden we pauze naast een rivier en hebben daar een asado (argentijnse BBQ) gegeten. Teatrino... ooo wat is dat geweldig.. Dat is dus een plek in een park waar ze muziek spelen reggeaton of cumbia maakt niet echt uit. Iedereen danst, iedereen is vrolijk, iedereen is aardig voor elkaar, iedereen deelt zijn drinken. Buena onda zoals ze hier zeggen!! Het was heel gek om het Argentijnse-spaans te horen de eerste paar weken, vooral hier in Córdoba hebben de mensen een sterk dialect. Voor de rest heb je hier nog Paseo de los artes, een aantal straten waar het op vrijdag, zaterdag, zondag markt is met vooral handgemaakte native producten. Voor de rest woon ik op dit moment met een Duits meisje die blijft tot Juli, 2 Amerikaanse meisje die donderdag weer vertrekken en een Duitse jongen die wel tot Juli hier blijft, maar over 2 weken verhuist naar een ander huis en wij allemaal wonen samen met een mevrouw van rond de 70. Haar hele familie is al volwassen en ze wilt haar huis niet verlaten dus verhuurt ze de kamers aan jongeren. Ook zodat ze niet eenzaam is. Ik ben al 3x op reis geweest, maar daar zal ik aparte verhaaltjes over schrijven. Mensies we denken dat wij lekker BBQen in de zomer in NL. Nou nee, ik heb nog nooit zo lekker een stuk vlees gegeten dan dat ik elke keer hier eet. Vooral in restaurants of tijdens een asado! Ik denk dat ik tonnetje rond terug kom, want bij de bakker heb je alleen zoete dingen. Bijna op alles wordt dulce de leche gesmeerd, maar het is wel echt zo lekker. Het is wel jammer dat het nu herfst is... Wordt wel wat frisser nu, soms dagen dat het 20 graden is soms 13, soms 30 het verschilt elke dag. Wat een hel met kleren kiezen is dat! Ik ga me nu maar weer even netjes focussen op mijn taken. Later zal ik nog wel wat over mijn stage schrijven en de reisjes natuurlijk!!

Nos vemos pronto! Besos!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Córdoba

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 April 2015

StartupWeekend Córdoba 2015

01 Februari 2015

De eerste 2 maanden
Kirsten

Holaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, Lees hier mijn avonturen die ik op dit moment beleef in het geweldige Argentinië!! Ciaoo!

Actief sinds 07 April 2015
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 1518

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: